Květen 2009

Průzkum: lidem vadí nedostatek lístků do Slováckého divadla

Patří to k profesionální výbavě velkých a úspěšných podniků – právě ony si pravidelně zadávají průzkumy veřejného mínění, aby zjistily, jak jsou jejich zákazníci spokojeni s poskytovanými službami. Velký průzkum vznikl v uplynulých týdnech i pro Slovácké divadlo. Divadelníci se z něj dozvěděli cenné informace o divácích, jejich přáních i o nedostatcích, které by měli napravit.

Ve mlýně s vlky

V Uherském Hradišti se nebojí uvádět náročnější či nezavedené tituly a tak se světové premiéry ve Slováckém divadle dočkala komorní hra Lenky Lagronové Křídlo. Niterně drásavou zpověď osamělé ženy, uskutečněnou před dvěma relativně nejbližšími bytostmi, však nenastudoval hostující Radovan Lipus (spolužák Lagronové z DAMU, kde byli v pedagogické péči Jaroslava Vostrého) na zdejší Malé scéně, ale umístil ji na velké jeviště v hlavní budově divadla. Sugestivní úvod podpořila střídmě velkorysá scéna Davida Baziky (šikma střechy nad hlavami protagonistů), přesné svícení (Ivan Vacke) a tajemně znepokojivý hudební podkres, který má na svědomí komponista Pavel Helebrand. Recenzi Jana Kerbra uveřejnily Divadelní noviny

Slovácké Španělsko – příběh jako z partesu

Carmen zkomponovali a napsali Ondřej Brousek, Pavel Cmíral, Klára Špičková a Juraj Deák pro pražské Divadlo Na Fidlovačce. Teprve v hradišťském Slováckém divadle se ale muzikál na půdoryse Mériméeho novely a Bizetovy opery dočkal jednoznačného naplnění. Určitě také díky režii Hany Mikoláškové. Recenzi J. P. Kříže uveřejnil deník Právo

David Strnad: Poměr mezi technikou a emocí

Až dosud byli diváci muzikálů ve Slováckém divadle zvyklí vnímat tanec víceméně jako sled krokových variací, které spíše vnějškově efektním způsobem vyplňují jednotlivá hudební čísla. V muzikálu Carmen se tak poprvé mohou přesvědčit o tom, že tanec je svébytný vyjadřovací prostředek, který dokáže i sám o sobě vyprávět příběh. O podobě a smyslu tance, s jakou je interpretován mimo jiné v Carmen, jsme si vyprávěli s bývalým členem bratislavského Tanečního divadla Bralen, současným pedagogem na JAMU, uměleckým šéfem a choreografem brněnského Tanečního divadla Maximvs, Davidem Strnadem.

Kdo zaplatí punč?

„Ten punč platím já!“ Jedna z nejslavnějších divadelních hlášek se v těchto dnech pravidelně ozývá na jevišti Slováckého divadla. Důvod je prostý. Režisér Igor Stránský začal s herci divadla připravovat slavné a očekávané Naše furianty Ladislava Stroupežnického.

Reportáž z muzikálu Carmen

Muzikál Carmen režisérky Hany Mikoláškové s Pavlínou Vaškovou v titulní roli má za sebou už několik repríz a diváci oceňují především zcela nový muzikálový pohled, jenž se na jevišti Slováckého divadla doposud neobjevil. Pro ty, kteří Carmen ještě neviděli, přinášíme reportáž Tv Slovácko natočenou několik hodin před premiérou.