Spojení Edmonda Rostanda, „klasika nad klasiky“, s autorem dramatiky, která bývá označována jako „in-yer-face“ (tedy her cílevědomě provokujících), slibuje nečekaný zážitek. Po Molièrově Misantropovi si jeden z nejznámějších britských dramatiků Martin Crimp zvolil další stěžejní titul světové dramatiky, aby jej adaptoval po svém. Současné vyjádření Rostandova formálně vybroušeného verše přitom Crimp našel v rapu, rytmické deklamaci.
Crimpova adaptace jakoby stvrdila současnost Rostandova příběhu. Móda, nacházející aktuálně zalíbení v kulinářském „umění“ a ve schopnosti umně skládat slova, by Kristiána ucházejícího se o krásnou Roxanu vyřadila ze hry – nebýt Cyrana zamilovaného do téže ženy. Cyrano se ovšem kvůli svému fyzickému hendikepu neodvažuje vyznat Roxaně lásku sám za sebe. Proto tak činí alespoň skrze slova, která za něj své milované říká Kristián.
Diváky Slováckého divadla čeká známý příběh nešťastné lásky „muže dlouhého nosu“ v novém dynamickém rytmu. Tázání se po tom, co tvoří, kým jsme, co je skutečné (a co jen zdání) a co chceme považovat za důležité, se však u Crimpa ozývá neméně naléhavě.
FOTOGRAFIE: zahajovací zkouška / zákulisí / premiéra