14. 2. 2008
Když na podzim odstartovalo Slovácké divadlo kampaň k předplatnému na letošní rok, málokdo věřil, že zopakuje loňský triumf, kdy překročilo magickou hranici 5000 pravidelných diváků. Výsledek však překvapil i ty největší optimisty. Uherskohradišťská scéna získala nakonec rekordních 6556 předplatitelů, což je o 1001 více, než loni. Je to nejvíc v celé třiašedesátileté historii divadla.
Divadelníky zájem o jejich soubor těší, ale obrovský počet předplatitelů jim přidělává i starosti. „Jakmile některý z kolegů onemocní a my jsme nuceni přesunout představení, celý program se nám rozsype. A to už nemluvím o divácích, kteří předplatné nevlastní, ale chtějí k nám do divadla přijít na vybrané tituly. Jejich šance na získání vstupenky je minimální,“ říká herec a mluvčí Slováckého divadla Josef Kubáník s tím, že se stále v divadle pokoušejí hledat řešení. Jde to ale těžko. „Nejlepší by bylo, kdybychom měli větší hlediště. To však možné není, a tak musíme trpělivě divákům vysvětlovat situaci,“ dodává Josef Kubáník.
6556 předplatitelů je rozděleno do rekordních 22 skupin. Jen pro srovnání – divadlo v téměř stotisícovém Mostě má necelých 1000 předplatitelů ve třech skupinách, chebské divadlo navštěvují 502 předplatitelé. Pokulhávají i velké scény. Pražské Národní divadlo má v 17 skupinách 5000 předplatitelů.
Marketingoví odborníci mluví v souvislosti s uherskohradišťským souborem o moravském divadelním zázraku. „Slovácké divadlo je v úctyhodné formě. Dalo se předpokládat, že si výlučné postavení udrží. Ale že je posílí takovým způsobem, to jsem nečekal,“ říká odborník na marketing Martin Gazda ze zlínského Industruial studia a snaží se pojmenovat důvody úspěchu Slováckého divadla. „Na prvním místě jsou samozřejmě kvalitní inscenace, své ale sehrála i ocenění souboru mimo region a jejich zdařilá prezentace a v neposlední řadě divadlo vsadilo při představování předplatného na profesionální propagaci a neotřelé nápady.“
Za úspěch může divadlo považovat start v letošním roce. Diváky zaujala komedie Tcháni aneb Jak neprovdat dceru stejně jako psychologická detektivka Šest postav hledá autora. Velkým hitem sezóny se pravděpodobně stane muzikál Adéla ještě nevečeřela, připravovat se začne už v polovině dubna.