19. 5. 2009
Patří to k profesionální výbavě velkých a úspěšných podniků – právě ony si pravidelně zadávají průzkumy veřejného mínění, aby zjistily, jak jsou jejich zákazníci spokojeni s poskytovanými službami. Velký průzkum vznikl v uplynulých týdnech i pro Slovácké divadlo. Divadelníci se z něj dozvěděli cenné informace o divácích, jejich přáních i o nedostatcích, které by měli napravit.
Obsáhlá práce vznikla na katedře marketingu a obchodu ostravské Vysoké školy báňské, její autorkou je Vendula Mráčková. Na otázky odpovídalo 150 respondentů všech věkových kategorií. „Zajímal nás komplexní pohled na naše divadlo, tedy všechno od repertoáru přes umělecký soubor, poskytované služby, až po spokojenost s webovými stránkami,“ poodhaluje oblasti herec a mluvčí divadla Josef Kubáník. „Výsledky jsou potěšující. Se Slováckým divadlem je spokojeno 98% diváků, z nich má 44% předplatné,“ dodává. Zajímavým fenoménem je také fakt, že 63% dotazovaných navštěvuje uherskohradišťské divadlo pravidelně každý měsíc. „Jsou to pro nás cenné informace, na základě kterých můžeme přesněji zacílit naše aktivity směrem k divákům,“ upozorňuje divadelní mluvčí.
Zároveň ale musí s pravdou ven, když označuje největší nedostatky divadla. „Přes 16% lidí je nespokojeno s dostupností vstupenek. To je ale slabina, o které víme. Snažíme se ji řešit přidáváním většího počtu představení, ale není to snadné, máme na repertoáru spoustu úspěšných titulů.“ Jeho slova jsou pravdivá. Například nejžádanější komedie Rychlé šípy se bude hrát na hradě Buchlově na začátku prázdnin hned čtyřikrát a uvidí ji téměř 1500 diváků. I tak divadelníci ale předpokládají, že vstupenky budou během několika dnů vyprodány.
Ukázalo se také, že 43% diváků by bylo ochotno zaplatit za vstupenku do Slováckého divadla více jak 200 korun. „Víme, že kvalita našich inscenací častokrát převyšuje kvalitu některých pražských produkcí, kde se ceny vstupenek vyšplhají přes 500 korun, ale mohu všechny naše věrné diváky uklidnit, že my takovou cestou nepůjdeme. Uvědomujeme si, že naši diváci mají svých starostí dost a nechceme jim způsobovat potíže ještě tím, že výrazně zdražíme ceny lístků,“ komentuje další zajímavý vzkaz od diváků Josef Kubáník.Na výsledky průzkumu bude divadlo reagovat a s pořízenými daty bude pracovat především od nové sezóny, ta začne v září.