6. 11. 2024
Slovácké divadlo představilo sérii plakátů k nadcházející jubilejní 80. sezóně. Jak originální nápad vznikal? A kdo v něm hraje hlavní role?
„Dlouze jsme se bavili o tom, co pro Uherské Hradiště znamená 80 let divadla,“ prozrazuje jeden z autorů koncepce, fotograf Kuba Jíra. „Naprosto klíčové nám přišlo slovo čas. Chtěli jsme zdůraznit, že pro diváka je pobyt v divadle něco jako duševní wellness. Nikdo ho v té chvíli nemá právo vyrušovat. Během představení má divák čas jen sám pro sebe. Divadlo mu nabízí podněty, které rozbuší srdce a rozezní duši, jedná se o neopakovatelné momenty, které není možné již nikdy zažít znovu,“ říká fotograf.
Slovácké divadlo umí odolat času
Protože právě diváci jsou alfou a omegou divadla, rozhodli se tvůrci vzít je do hry a vytvořit z nich hlavní postavy kampaně k 80. sezóně.
„Chtěli jsme znázornit, že doba je hektická a občas je dobré se zastavit a přemýšlet o sobě, o světě, o ostatních. A proto jsme zvolili fotografie, na nichž zobrazujeme konkrétní postavu diváka, která je obklopena neustálým proudem času. Hlavní ideu je tedy možné shrnout jednoduše: ‚Člověče, zastav se, užij si tento okamžik, udělej si čas sám pro sebe, relaxuj a buď sám sebou,'“ vysvětluje Kuba Jíra myšlenku plakátů a připomíná hlavní motiv 80. narozenin uherskohradišťské scény, který říká, že Slovácké divadlo umí odolat času.
První šestice plakátů s diváky v hlavní roli ale není konec vizuálu k celému roku. V plánu jsou totiž ještě další. A tentokrát si na své přijde i umělecký soubor. „V průběhu sezóny bude materiálu přibývat, na dalších plakátech dostanou prostor samotní herci,“ uzavírá Kuba Jíra.