8. 2. 2012
Příznivci slovácké scény mají další zdroj informací o dění v jejich oblíbeném divadle. Je možná poněkud bulvárnější, méně náročný, ale stále více oblíbenější. Ano, jde o facebookové stránky, které dokázaly přilákat už přes 3600 příznivců. A každý den přibývají další.
„Jsme rádi, že jsme našli alternativu k oficiálnímu webu, jenž poskytuje serióznější typ informací. Facebook oslovuje jinou cílovou skupinu a oboje se krásně doplňuje,“ říká herec a mluvčí divadla Josef Kubáník. Při pohledu na facebook uherskohradišťské scény je jasné, že jeho obsah tvoří nejrůznější, i odlehčené příspěvky – fotoreportáže, pozvánky herců na premiéru, soutěže, ankety, jeho uživatelé mohou častokrát jako úplně první nahlédnout do zákulisí příprav jednotlivých inscenací. „A hlavně se můžeme hezky vyblbnout, protože Slovácké divadlo je hlavně divadlem hravým,“ doplňuje herečka Jitka Josková, jež se často stává terčem lehce zlomyslných vtípků jejích kolegů. „Mně to nevadí, jsem ráda, že nám to v divadle funguje,“ usmívá se a dodává, že i ona je častou návštěvnicí facebookových stránek. „I já sama se někdy až z facebooku dozvím, copak se u nás zase děje. Třeba zprávu, že policie dopadla zloděje,“ dodává.
Divadelníci mají navíc okamžitou zpětnou vazbu. „Samozřejmě, že sledujeme chování uživatelů prostřednictvím zobrazení příspěvků i následného ´like´. Pak je už na naší analýze, abychom se k tomu nějak postavili,“ dodává Josef Kubáník. Mediální know how ale prozradit nechce. „Vždyť to není důležité. Pro diváky je stěžejní, aby se o našem divadle dozvěděli co nevíc, aby věděli, že nám na nich záleží a že pro ně připravujeme ten nejlepší možný servis a pro nás v divadle je důležité, abychom měli pro koho hrát a publikum se k nám vracelo. To se nám zaplaťpánbůh daří,“ uzavírá. Zapravdu mu dávají čísla. V loňském roce bylo hlediště Slováckého divadla s téměř 400 místy obsazeno z neuvěřitelných 96%, mnohá představení byla nabita k prasknutí.