1. 9. 2015
Pětadvacet let stál Igor Stránský v čele Slováckého divadla, ze kterého se mu podařilo vybudovat jednu z nejrespektovanějších scén v republice. Posledním srpnovým dnem v roli ředitele skončil. „Každý den jsem se těšil do práce, dnes poprvé ne,“ přiznal dojatý principál při zahájení letošní sezóny, kdy naposled z této pozice promlouval k zaměstnancům divadla. To podle vlastních slov i přes různé problémy a starosti vedl, jak nejlépe uměl. „Chraňte značku jménem Slovácké divadlo. Je to dobrá značka a buďte s ní šťastní,“ dodal poté a jeho kolegové jej následně odměnili nekončícím potleskem. Od prvního září převzal vedení divadla čtyřiatřicetiletý Michal Zetel, jenž vzešel vítězně z výběrového řízení na podzim loňského roku. Ve Slováckém divadle není nováčkem, pro jeho diváky nastudoval už čtyři inscenace, naposledy to byla česká premiéra hry Autista - Moje zatracené nervy! uvedená v červnu na Malé scéně.
Nový ředitel si uvědomuje, že zahazovat práci svého předchůdce by byla vzhledem k velkým úspěchům divadla chyba a těší se, že Igor Stránský bude se souborem úzce spolupracovat i nadále. „Rád si od pana Stránského nechám poradit a bude mi i velkým potěšením, když pro naše diváky každý rok nastuduje inscenaci,“ říká Michal Zetel s tím, že se už dohodli na přípravě titulu v příštím roce, jeho název prozradí v říjnu, kdy vyvrcholí oslavy sedmdesátých narozenin Slováckého divadla.
Práce odcházejícího Igora Stránského si váží kolegové napříč republikou, pochvalně se o něm vyjádřil například prezident Herecké asociace Jiří Hromada. „Usadit se s diváky do hlediště Slováckého divadla znamená pro mne návrat ke kořenům mého moravského rodu. Přitom herci nejsou inspirováni pouze moravskými podněty a domácími tvůrci představení. Jejich imaginace sugestivně překračuje hranice Moravy - až k nominacím a Cenám Thálie. Myslím, že se to vše zdařilo panu řediteli Stránskému díky jeho neústupné (někdy bolavé) lásce k herecké rodině. Ohlédnutí je to smysluplné, krásné a cituplné.“
Michal Zetel žádné výrazné změny nepřipravuje, jde mu především o to, aby Slovácké divadlo i nadále udrželo vysokou kvalitu připravených inscenací i mimořádnou oblibu mezi diváky.