17. 11. 2017
V sobotu 11. listopadu uvedlo Slovácké divadlo v premiéře hru Pierra de Marivauxe Falešné našeptávání v režii Radovana Lipuse. Vyprodaný sál dlouhým potleskem odměnil herecké úsilí a po premiéře se slavilo až do rána. Ten, kdo zavítal v sobotu do divadla, ale mohl o přestávce potěšit oko i pohledem na nově instalovanou výstavu originálních obrazů Pavla Vavryse nazvanou Česká paměť. Ta potrvá až do 26. ledna 2018.
Cyklus obrazů Česká paměť zobrazuje dramatické dějinné události, které píší historii samotného československého státu od jeho vzniku až po současnost. Jako vhodnou uměleckou formu zvolil Pavel Vavrys příklon k tradiční malbě na kulatých dřevěných deskách, které mají připomínat žertovné a zábavné střelecké terče našich předků z konce 19. století.
"Když jsem jednou prolézal půdu starého domu před zbouráním, našel jsem tam kufr s fotkami a růžovými korensponďáky z polní pošty neznámého vojáka ze zákopů první světové války," odtajnil akademický malíř moment, který jej inspiroval natolik, že se rozhodl své dojmy zhmotnit do výtvarného díla. "Je to zvláštní, ale mám jakousi vnitřní potřebu se tematicky vracet do minula, protože se o minulost zajímám a studuji ji. S hrůzou ale zjišťuji, že dějiny jsou vlastně války," řekl umělec.
Akademický malíř Pavel Vavrys patří k nejlepším a nejosobitějším českým výtvarným umělcům, kteří se formovali v sedmdesátých letech minulého století. Má za sebou víc než sto samostatných výstav v Česku i v zahraničí, ale i několik desítek účastí na kolektivních výstavách.
V roce 1967 vystudoval Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti, o šest let později úspěšně ukončil studia u prof. Karla Součka na Akademii výtvarných umění v Praze.
Jeho tvorba se vyznačuje příklonem ke klasickým hodnotám malby.