11. 3. 2013
Dnes začíná telefonický i internetový předprodej vstupenek na dubnová divadelní představení. Z čeho můžete vybírat? Žena, které zemře manžel, si chce urnu s jeho popelem odnést ze hřbitova domů. Na tom by nebylo mnoho k zasmání, kdyby se nepřihodilo kolem tohoto záměru a této ženy mnoho dalšího. A kdyby tuto roli se svým smyslem pro černý humor nehrála Květa Fialová… Řeč je o naší dubnové premiéře. Přečtěte si, co dalšího pro vás v dubnu připravujeme...
Hned po Velikonocích budou vrcholit práce na komedii Popel a pálenka. Premiéru bude mít v sobotu 13. dubna 2013 v 19.00 hodin. Veřejné generální zkoušky se mohou zájemci zúčastnit tradičně o den dříve, v pátek, od 10.00 hodin.
Týden předtím uvedeme jinou komedii, v níž se Květa Fialová představovala nejen na uherskohradišťských divadelních prknech více než tři roky a díky níž její spolupráce se Slováckým divadlem začala – hru Harold a Maude. Půjde o poslední reprízu!
K volnému prodeji jsou v dubnu určeny již jen dva další večery: pondělí osmého bude patřit komedii 1+2=6 (Jeden a dvě je šest) se Zdeňkem Trčálkem v hlavní roli taxikáře Browna, jenž se za každou cenu snaží, aby nedošlo k odhalení jeho tajemství – že má se dvěma manželkami dvě rodiny na dvou koncích Londýna...
V pátek devatenáctého pak bude celý divadelní sál doslova napěchován emocemi příběhu a písní muzikálu Cikáni jdou do nebe.
Tentokrát souhrnně zmiňme dubnovou programovou nabídku Malé scény – alternativního divadelního prostoru Slováckého divadla…
Titul Oleanna - napínavý, dramatický, šokující a pravdivý, je už trvalým hitem, který zde uvádíme.
Po více letech se v únoru na jeviště Malé scény vrátila současná americká komedie Autobus na lince 21 v podání Tomáše Šulaje a v produkci Agentury Pierrot. Divácký zájem byl natolik veliký, že i v dubnu (v pondělí dvaadvacátého) budete mít možnost toto monodrama vidět.
Brněnský soubor Buranteatr už na naši Malou scénu zavítal dvakrát – s představením Antonín Huvar a komedií Obraz. V polovině dubna k nám přiveze svou další inscenaci – Pan Polštář. Recenzent Vladimír Mikulka o ní v Divadelních novinách napsal: „Na zdánlivě „samonosných“ hrách Martina McDonagha si více či méně vylámala zuby už pěkná řádka renomovaných divadelníků. Vlastně to vypadalo, že jediný spolehlivě funkční klíč ke skutečnému oživení jeho rafinovaně ironických dialogů a krkolomných dějových paradoxů je ve výhradním vlastnictví Ondřeje Sokola a Činoherního klubu. Buranteatr (a režisér Jiří Hájek) nicméně dokázal domnělý monopol narušit – a to prostředky velmi jednoduchými, zdánlivě samozřejmými. (…) Krátce a stručně: Pan Polštář je nejen velmi povedená inscenace, ale zároveň může být důkazem, že si Buranteatr vypracoval úsporný, nenápadný, ale velmi účinný inscenační styl.“
Na úplný závěr připomeňme, že uměleckým šéfem Buranteatru je ten samý člověk, který ve Slováckém divadle na Malé scéně režíroval americkou současnou hru Oleanna, Michal Zetel.
Přejeme vám příjemný (nejen divadelní) duben 2013!