18. 5. 2013
Jsou před nimi poslední dvě představení inscenace Oleanna. Práci na jejím vzniku i více než dvacet odehraných repríz si oba pochvalují. Dnes se jeden druhého ptá. Klára Pavlovi položila otázku "Na Oleannu, jakožto na představení určené mimo jiné studentským předplatitelům chodí často studenti se svými učiteli. Jak vnímáš, Pavle, jejich reakce, jsou podle tebe rozdílné nebo dokonce opačné, konfliktní?" Pavel se ptá Kláry "Klárko, když máme hrát večer Oleannu, ovlivňuje tohle vědomí nějak tvůj den předtím?"
(Vstupenky kupujte v sekci E-VSTUPENKY, kde si můžete vybrat i konkrétní místa. Pokud si je chcete zakoupit až před představením, či je máte rezervovány a jen si je vyzvednete, připomínáme, že je třeba to učinit v pokladně v hlavní budově Slováckého divadla dostatečně včas před začátkem představení. Předplatitelé mohou využít 25% slevu.)
Pavlova odpověď: Předpokládal jsem, že spontánněji budou reagovat studenti. Překvapilo mě, že odvážnější jsou učitelé. O přestávce si dokonce sdělují, který z jejich kolegů jako by z oka vypadl profesoru Johnovi. Nemyslím, že by jedni či druzí chápali příběh opačně. Spíše v první půli zřejmě více z nich sympatizuje s Johnem, ve druhé s Carol. Ani ve vnímání mužů a žen nevidím veliký rozdíl. Snad jen, že na konci první půle cítím obdiv žen, na konci představení uznání mužů. Ale i některé ženy v závěru představení vydechnou „dobře jí tak“.
Klářina odpověď: Je pravda, že Oleanna si vyžaduje speciální soustředěnost už dlouho dopředu. V den tohoto představení si nevyjedu na brusle, ani si nenaplánuji žádné náročné úkoly, které by mě příliš rozptylovaly, je-li to možné. Asi kolem oběda se začínám těšit a trošku bát. Jako když se chystám na vysokohorský výstup za krásného počasí. Vím, že to bude náročné, ale ty panoramata…Hrozně se těším na souhru s tebou, Pavle, a s diváky. Tak 3 hodiny před představením si dám sprchu, zopakuji si celý text a důkladně se rozmluvím. Někdy se dokonce podívám na pár fotek z inscenace, nebo si projdu poznámky, které jsem si zapsala při zkoušení, abych si znovu vybavila jaká Carol (moje postava) je. Když si pak asi hodinu před představením spolu přeříkáváme pár úryvků z první poloviny, ani ne tak kvůli paměti jako spíš pro vzájemné naladění, začíná adrenalin stoupat a stoupá až do chvíle, kdy se objevíme na jevišti, možná až do mé první repliky. A po představení? Musím to trochu „vydýchat“.