21. 9. 2011
„Okoštujte živou kulturu“ – hlásá slogan Slováckého divadla a představuje šest novinek, které uvidí ti diváci, jež si pořídí předplatné na rok 2012. Slovácký deník ale jako jediný nahlédl do zákulisí vzniku povedené kampaně. „K realizaci došlo už začátkem června,“ podotýká výtvarnice Eva Jiřikovská, která je autorkou výtvarné podoby nápadu. Ale popořádku.
Velká porada o tom, jak nejlépe divákům představit novinky příštího roku, proběhla ve Slováckém divadle už v druhé polovině května. „Chtěli jsme vymyslet takovou kampaň, jaké je celé naše divadlo. Vtipnou, chytrou, hravou. Ty tituly, které divákům nabízíme, si to zaslouží,“ říká herec a mluvčí divadla Josef Kubáník. Několik hodin přemýšlelo sedm lidí z vedení divadla, co by diváky oslovilo nejvíc, až na to přišli. „Burčák – to je to pravé, co patří ke Slovácku. Je v něm zároveň spousta živé kultury, stejně tak, jako diváci sledují večer co večer živou kulturu na našem jevišti,“ dodává k nápadu mluvčí. „Když se řekne burčák, je to pro mě napěchovaná PET láhev těsně před vybuchnutím! Přesně jako naše tituly. Z divadelního hlediska je takto vnímána i každá divadelní premiéra. Tedy šest PET lahví na nějakém echtovním, pěkně léty zašlém umělohmotném ubruse, to byla moje vize!“ vzpomíná Eva Jiřikovská.
Byl ale květen, a aby mohli divadelníci s nápadem ven v září, kdy skutečný burčák vře, bylo nutné všechno zrealizovat s předstihem. Ředitel divadla Igor Stránský kontaktoval známého vinaře, který jej potěšil slovy: „Dojeď, cosi se mně tu nepovedlo, vře to, převoz není možný, nafocení hned, setkáme se ve Vinohradské!“ I stalo se. Fotograf Jan Karásek, ředitel divadla Igor Stránský a výtvarnice Eva Jiřikovská tak na začátku června vyfotili to, co diváci vidí okolo sebe. Šest lahví burčáku s názvy jednotlivých her příštího roku.
„Rád bych to z pověrčivosti zaklepal, ale vypadá to, že se nám nápad povedl. Za pouhý týden se nám přihlásily desítky nových předplatitelů. Když to půjde takto dál, čeká nás další rekord. Je to dobrý pocit, když vidíme, že práci neděláme nadarmo,“ uzavírá Josef Kubáník. A diváci? Ti mají jistotu, že díky předplatnému uvidí všechny novinky, aniž by museli stát dlouhé fronty na lístky. A že ten boj bude velký. Vždyť publikum čeká například muzikál Kdyby tisíc klarinetů, nová hra s Květou Fialovou Oskar a růžová paní, komedie Jak důležité je míti Filipa a mnohé další.