25. 1. 2019
Předplatné na rok 2019 je stále v prodeji! Letos se můžete těšit na slavný muzikál, oscarové drama, ale i původní českou novinku. Nové předplatné se tentokrát nese v duchu sloganu „Přijďte na kus!“. Prvním kusem v novém roce byla současná lehce absurdní komedie Dva úplně nazí muži v režii Lukáše Kopeckého. Už v sobotu 2. února uvedeme další novinku, groteskně-nostalgickou hru vesmírného rozměru Kosmické jaro v režii Michala Zetela. Předplatné můžete zakoupit v pokladně Slováckého divadla, objednávat online na webových stránkách nebo e-mailem na adrese predplatne@slovackedivadlo.cz. Kompletní informace o předplatném naleznete zde.
Na jaké tituly se můžete letos těšit?
Sébastien Thiéry: Dva úplně nazí muži (absurdní komedie) Úspěšný pařížský právník a věrný manžel se jednoho dne probudí nahý vedle svého podřízeného z advokátní kanceláře. A ten je rovněž nahý. Ani jeden z nich situaci nechápe. Co se mohlo stát? K tomu všemu se vzápětí domů vrací i právníkova žena Catherine. Podaří se za této konstelace ubránit jejich pětadvacet let trvající manželství?
Režie: Lukáš Kopecký
Ladislav Smoček: Kosmické jaro (groteskně nostalgická hra vesmírného rozměru) Hra jednoho ze tří zahraničně nejhranějších českých dramatiků (po Václavu Havlovi a Pavlu Kohoutovi), známého např. hrami Piknik a Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho, režiséra a spolutvůrce poetiky pražského Činoherního klubu Ladislava Smočka nabízí takřka čechovovské existenční otázky, stejně jako „moderní“ ekologická témata související s hledáním smyslu bytí člověka a každého tvora na planetě či ve vesmíru. „Jsme jako můra, která nechápe sklo, po kterém leze?“ a „Pro koho – kde – jsme můry a mravenci my?“
Režie: Zetel
Alexandr Nikolajevič Ostrovskij: Les (hořká komedie) V hořké komedii Les, která je spolu s Bouří nejznámější a nejuváděnější Ostrovského hrou, otevřel významný ruský dramatik nebývale dokumentárně bolavá místa ruské společnosti své doby. Skrze příběh pokrytecké statkářky prodávající po kouskách les kolem svého panství, jen aby nepřipadl dědicům, „vysadil“ autor les, či spíše neproniknutelnou houštinu, lidských vztahů rostoucích ve společnosti založené pouze na „hraní rolí“, přetvářce a falši.
Režie: Roman Groszmann
Šimon Caban: Kocourkov-Brod (společenská hra o život) Kocourkov-Brod je železniční stanice, do níž vlak nejezdí. V Kocourkově žije dívka. Do vedlejší vesnice, kde bydlí její nastávající, vede pouze jediná cesta – přes brod. Jestli se snoubenci k sobě dostanou a jakou cenu za to zaplatí, o tom rozhodnou životní zkušenosti, postoje a názory společnosti, která se náhodně sešla na last minute dovolené u břehů Středozemního moře v sanatoriu pro osoby trpící chronickým blahobytem.
Režie: Šimon Caban
Fred Ebb, John Kander, Bob Fosse: Chicago (satirický jazzový krimi muzikál) Americký satirický jazzový muzikál Chicago vyprávějící příběh dvou pro vraždu svých partnerů vězněných, souzených a posléze osvobozených kabaretních zpěvaček Roxie Hart a Velmy Kelly a bezskrupulózního advokáta Billyho Flynna byl zpracován na základě skutečných událostí a sahá do svědomí „země svobody a neomezených možností“ tím, že otevřeně tematizuje korupci v soudních síních i v médiích, poukazuje na perverzní potřebu „výroby“ celebrit a především útočí na absurdně amorální zákony showbyznysu. Jeho filmové zpracování s Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger a Richardem Gerem získalo roku 2003 šest Oscarů.
Režie: Linda Keprtová
Dale Wasserman: Přelet nad kukaččím hnízdem (kultovní zápas o svobodu a důstojnost) Na psychiatrické oddělení, kterému vládne vrchní sestra Ratchedová, přichází svobodomyslný Randle McMurphy. Křehcí pacienti díky němu poprvé zažívají, že s nimi někdo jedná jako rovný s rovným. Sestra Ratchedová je ovšem velmi schopná manipulátorka a má na své straně nebezpečnou zbraň – elektroléčbu. Hra Dalea Wassermana vznikla podle románu Kena Keseyho Vyhoďme ho z kola ven a využívá i motivů, jež slavná filmová adaptace Miloše Formana opomíjela.
Režie: Igor Stránský