29. 10. 2021
Uherskohradišťská foniatrička Dana Popelářová začala navštěvovat Slovácké divadlo v 80. letech, když se do Uherského Hradiště přestěhovala z Brna.
„Poprvé jsem viděla inscenaci Motýli, kde hrál hlavní úlohu tehdy ještě neznámý neherec Kamil Pulec. Pak jsem mu trhala mandle, následně mě seznámil s hercem Béďou Výtiskem, a potom už mě to za nimi do divadla táhlo,“ vzpomíná s úsměvem na začátky svého vztahu s uherskohradišťskou scénou.
Později ji zaujaly inscenace Obchodník s deštěm, Rychlé šípy, Kosmické jaro nebo Mamzelle Nitocuhe. „Velmi vzpomínám třeba na Královu řeč, která byla absolutní bomba. Nebo Harold a Maude, to bylo navíc poslední představení, které jsem viděla s manželem, než zemřel,“ svěřila se lékařka.
Několikrát se už stalo, že Dana Popelářová zachránila svým odborným zásahem představení, když hercům ošetřila namáhané hlasivky. Naposledy k tomu došlo v sobotu 2. října, přesně týden před premiérou rockové opery Jesus Christ Superstar, kdy se na ni obrátil se zoufalou prosbou o pomoc herec Tomáš Šulaj. „Poslal mi sms, že se už dva roky připravuje na roli Jidáše, těší se na premiéru a teď má hlasový problém. Sešli jsme se hned odpoledne v ordinaci a pak jsem ho ošetřovala každý den až do premiéry. Když přišel v pátek ráno s tím, že za hodinu mají generálku, vlítla jsem do divadla, posadila se do páté řady uprostřed, abych ho dobře slyšela… a zažila jsem něco neuvěřitelného, fantastického. Nejen Tomáš, ale celá inscenace je absolutní špička.“
Slovácké divadlo je podle Dany Popelářové výjimečné tím, jak umí pracovat s rozmanitostí žánrů, a taky schopností hudebního a pěveckého projevu. „Tu bohatou kulturu Slovácka umí povýšit o další dimenze. Za 30 let, co Slovácké divadlo znám, stále roste,“ uzavírá Dana Popelářová.