Duben 2008

Markéta šla dychtivě do divadla

Přiznám se, že jsem se na divadelní hru Mein Faust ve Slováckém divadle velmi těšila. V mnoha faustovských tématech jako Markétka, coby tragická zemřevší osoba nanebevzatá, dokonce i účinkuji. Faustův příběh většinou zachycuje nadčasový konflikt mezi lidskou možností poznání a vědění, rozumem a láskou i za cenu zaprodání vlastní duše. Text uveřejnil týdeník DOBRÝ DEN S KURÝREM 21. dubna

Divadlo plánuje návrat titánů

Slovácké divadlo ve vší tichosti připravuje repertoár na rok 2009. Ačkoliv všechny informace ještě důkladně tají, našemu týdeníku se jako prvnímu podařila zjistit jména tří režisérů, kteří v příštím roce v Hradišti nastudují nové inscenace. Není pochyb, že divadlo a především diváky čeká návrat titánů. Text uveřejnil týdeník DOBRÝ DEN S KURÝREM 28. dubna

Mein Faust - reportáž

Už druhý týden si mohou diváci Slováckého divadla vychutnat originální grotesku Marka Horoščáka Mein Faust, kterou se souborem nastudoval režisér Jakub Maceček. Pro ty, kteří na představení ještě čekají, i pro ty, kteří by si chtěli některé momenty připomenout, nabízíme reportáž, jak ji těsně před premiérou natočila Tv Slovácko. Video (4,5 MB)

Recenze pro Český rozhlas Vltava – Mein Faust

Slovácké divadlo v Uherském Hradišti pravidelně zařazuje do svého repertoáru původní dramatické novinky. V sobotu 12. dubna uvedlo ve světové premiéře hru Marka Horoščáka Main Faust. Komedii na faustovské téma, která získala před dvanácti lety prémii v dramatické soutěži Cen Alfréda Radoka, nastudoval režisér Jakub Maceček. Následující recenzi inscenace připravil David Kroča.

Medeia: Zabila jsem, co jste dokázali vy?

Režisér Jiří Honzírek vstoupil do Hradiště s riskantním nastudováním Rudišova Léta v Laponsku. O talentu mne přesvědčil teprve opusem druhým, jímž je Euripidova Medeia. Zůstal provokativní, protože z proslulého antického dramatu ze sumy příběhů o argonautech učinil aktuální zamyšlení o údělu žen, o údělů běženců v tranzitech, o tragice zrazených lásek. V letištní hale schengenského terminálu. Recenze J. P. Kříže uveřejněná v deníku Právo 12. dubna

Ptali jste se Ireny Vackové

Dalším hostem pravidelných Nethovorů kulturního portálu Scéna.cz byla představitelka titulní role inscenace hry Medeia. Za hodinu dokázala Irena Vacková odpovědět na čtyřiadvacet otázek – některé směřovaly k soukromí, jiné se zajímaly o muzikál Donaha! i o připravovaný projekt Adéla ještě nevečeřela. Ostatně – tady jsou všechny otázky i odpovědi.

Pavel Hromádka: Autorů se na nic neptám

Slovácké divadlo přichází s další novinkou. Jako první a jediné divadlo v republice uvedlo v sobotu komedii Marka Horoščáka Mein Faust. Diváci viděli slavné faustovské téma zpracované v groteskní nadsázce a ojedinělé herecké stylizaci. Režisér Jakub Maceček obsadil do hlavní role Pavla Hromádku. Podle něj může na první pohled netradiční způsob herectví publikum překvapit. „Naši diváci vítají, když přicházíme s něčím novým a neobvyklým. Tak snad je i tenhle způsob "akčního" divadla bude bavit,“ říká herec. Rozhovor uveřejnila 14. dubna MF DNES

Faust ke mně přišel sám

Podobu grotesky dostane ve Slováckém díle Faust. Pod vedením režiséra Jakuba Macečka nastudoval herecký soubor hru Mein Faust, jejímž autorem je brněnský rodák Marek Horoščák. „Můj Faust není mudrc v dlouhém plášti, dumající mezi stohy zaprášených knih. Je to pochybující skeptický člověk, který má své slabosti a omezení, problematická postava, která nemusí a vlastně ani nemá být příliš sympatická,“ říká dvaatřicetiletý Marek Horoščák, který působí jako dramaturg v Českém rozhlase Brno. Rozhovor uveřejnila MF DNES 11. dubna 2008

Mein Faust – groteska s prvky hororu

Zítra zažijí diváci Slováckého divadla horor. Jak jinak lze nazvat novou inscenaci hry Marka Horoščáka Mein Faust, kde na diváky čeká všehoschopný doktor Faust, rozdvojený sluha, pokušitelský Mefisto a skutečný havran? Novou hororovou grotesku s herci nastudoval režisér Jakub Maceček. Jak se to stane, že se hra, která získala ocenění v prestižní soutěži, dostane až na jeviště uherskohradišťského divadla? I o tom je rozhovor s dramaturgyní divadla Hanou Hložkovou. Rozhovor uveřejnil Deník 11. dubna

Stránky