Červen 2011

Řekli o …1+2=6 – Ondřej Brzobohatý

Finální smršť pokračuje a i dnes má na programu komedii 1+2=6 (Jeden a dvě je šest). Co se o ní říká? Výtečná hra, jedinečná režie, pozoruhodné herecké výkony a skvělá hudba. Mimochodem, pod posledně jmenovaným je podepsaný oblíbený skladatel, moderátor a kamarád uherskohradišťských herců Ondřej Brzobohatý. „Už jsem toho viděl na divadle hodně. Ale že bych se dvě a půl hodiny tak bavil, že jsem málem vypadl z lóže, to se mi stalo poprvé,“ zářil nadšením, když komedii viděl v Pardubicích na Festivalu smíchu, odkud si uherskohradišťští divadelníci odvezli Cenu diváků.

Bláznivá komedie 1+2=6 je zpátky

„Mám dvě manželky a nevědí o tom,“ to je jedna z prvních vět, která zazní v komedii 1+2=6 (Jeden a dvě je šest). Následuje exploze smíchu, která není dvě hodiny k zastavení. Od roku 2007 má bláznivou komedii na repertoáru Slovácké divadlo. Rok se kvůli zranění představitele hlavní role Zdeňka Trčálka nehrála. A diváci? Ti na ni nezapomněli a jakmile herci oznámili, že se zdravotní stav kolegy zlepšil a komedie se vrátí na program divadla, vyprodali všechny vstupenky během pouhých několika hodin. Čas na velký návrat přichází právě dnes.

Řekli o …Bůh masakru - Monika Horká

„Kdyby nebylo hereckých partnerů a režiséra, nestála bych tady. Děkuji všem,“ to jsou slova herečky Slováckého divadla Moniky Horké, která pronesla, když z rukou pražského primátora Bohuslava Svobody a manželky prezidenta republiky Livie Klausové přebírala prestižní cenu za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu České divadlo. Diváky i odbornou porotu nadchla její postava Anety v komedii Bůh masakru. Dnes ji bude hrát po sedmačtyřicáté a i dnes je vyprodáno. Finální smršť pokračuje čtvrtým dnem.

Finální smršť ve Slováckém divadle začíná

Byla to tak trochu sázka do loterie – nasadit poslední červnový týden na program divadla jedenáct představení, hrát i dvakrát denně a doufat, že přijdou diváci. Stačí se totiž rozhlédnout po ostatních divadlech v Čechách a na Moravě, která už v červnu kvůli malé návštěvnosti hrát přestávají. Slováckému divadlu se risk vyplatil a dnes hlásí: „Drtivá většina ze 4000 vstupenek je vyprodána – Finální smršť začíná.“

Eva Jiřikovská: Znám figury hereček i jejich drobné nedostatky

Na nejnovější inscenaci Slováckého divadla Dům Bernardy Alby vás kromě vynikajících hereckých výkonů a strhujícího děje jistě zaujme i scéna a kostýmy. Na rozdíl od jiných divadel však za jejich přípravou nestojí dva lidé – scénograf a kostýmní výtvarník, nýbrž jediná žena, která zvládá obě profese současně. Autorka výpravy Eva Jiřikovská, rodačka z Uherského Hradiště, tuto kombinaci vítá. „Vyhovuje mi pojímat výtvarnou složku jako celek,“ říká.

Rozhovor Jany Máčalová uveřejnila MF DNES.

Zdeněk Trčálek: Musím si hlídat každý krok

Snili jste někdy o tom, že si v práci pochutnáte na kaviáru a šampaňském? Herci Slováckého divadla Zdeňku Trčálkovi se to podařilo. Přímo na jevišti si tyto laskominy dopřává coby plukovník Krugel v nejnovější inscenaci hradišťského souboru Hráči. O jídle na scéně, hazardních hrách, ale i o zranění, které jej na několik měsíců vyřadilo z provozu, se rozpovídal v následujícím interview, týden předtím, než se vrátí coby John Brown v bláznivé komedii 1+2=6 (Jeden a dvě je šest).

Rozhovor Jany Máčalové vyšel v MF Dnes.

Skladatel Martin Štědroň: No to pak nemějte radost z takové práce!

Skladatel a hudebník Martin Štědroň spolupracuje se Slováckým divadlem pravidelně, možná vám zůstala v paměti jeho hudba z inscenací Shakespearových her Othello nebo Král Richard III. U inscenací her F. G. Lorky představuje jeho hudební autorství podobně jako u režiséra Stránského pomyslnou trilogii: složil hudbu ke Krvavé svatbě (1992), Yermě/Pláňce (2002) a také pro nejnovější inscenaci Slováckého divadla - Dům Bernardy Alby. Podobně jako pro choreografku a tanečnici Hanu Košíkovou v sobotu a pro herečku Evu Matalovou v pátek, má i pro Martina dnes dramaturgyně Iva Šulajová tři otázky...

Hana Košíková: Chtěla jsem být jako maminka

Jméno choreografky a tanečnice Hany Košíkové je dlouhodobě spjato se souborem Hradišťanu, právě však dokončuje studium choreografie na bratislavské VŠMU. K Lorkovi má velmi blízko, jeho drama Dům Bernardy Alby, které má dnes ve Slováckém divadle premiéru, si vybrala a nastudovala také jako své absolventské taneční představení. Tři otázky Haně položila dramaturgyně Iva Šulajová...

Stránky